PsihoUtil
Terapia cu animale, cunoscută și sub numele de intervenție asistată de animale, utilizează interacțiunea cu animale pentru a îmbunătăți sănătatea fizică, emoțională și mentală a oamenilor. Această formă de terapie a câștigat popularitate datorită multiplelor beneficii pe care le oferă
continuareUn mediu de muncă toxic poate avea efecte devastatoare asupra sănătății tale mintale și fizice. Identificarea semnelor unui astfel de loc și luarea deciziei de a-l părăsi sunt pași esențiali pentru a-ți proteja bunăstarea.
continuareConsumul de droguri în rândul adolescenților este o problemă tot mai frecventă, care poate avea consecințe grave asupra sănătății și dezvoltării acestora. Înțelegerea motivelor din spatele acestui comportament este esențială pentru prevenire și intervenție.
continuareÎn era digitală, unde internetul și rețelele sociale sunt parte integrantă a vieților noastre, cyberbullying-ul a devenit o problemă majoră. Cyberbullying-ul se referă la utilizarea tehnologiei pentru a hărțui, amenința sau intimida pe cineva. Efectele acestui fenomen asupra sănătății mintale sunt semnificative și de lungă durată.
continuareConceptul de stare de bine (well-being în limba engleză) se referă la calitatea vieții unui individ în termeni de sănătate, de stare materială, de acces la educație sau de acces la servicii sociale de calitate.
continuareImpactul psihologic pe care îl au informațiile despre războiul din apropierea granițelor țării noastre este unul de importanță majoră stârnind în rândul populației din România diferite stări de îngrijorare, anxietate și panică, acestea fiind în strânsă legătură cu urmărirea diferitelor știri cu imagini și videoclipuri cu scene din război
continuareCititul are un impact semnificativ asupra dezvoltării copiilor mici, influențându-le abilitățile cognitive, emoționale și sociale. Ca psiholog, subliniez importanța integrării lecturii în rutina zilnică a copiilor, pentru a le oferi un start solid în viață.
continuarePavorul nocturn, cunoscut și sub denumirea de teroare nocturna, este o tulburare de somn care afectează un număr semnificativ de copii. Caracterizată prin episoade de frică intensă în timpul somnului, această afecțiune poate fi extrem de tulburătoare atât pentru copii, cât și pentru părinții lor.
continuareDezvoltarea la Cincisprezece Luni, la Optsprezece Luni, la Douăzeci și Patru de Luni
continuareDezvoltarea unui copil este un proces complex și fascinant, care implică multiple domenii ale creșterii și învățării. Modul în care copilul tău se joacă, învață, vorbește, acționează și se mișcă oferă indicii importante despre progresul său. Etapele de dezvoltare sunt repere
continuareADHD este o particularitate a funcționării cerebrale a unor copii, care afectează modul în care se raportează la mediul înconjurător, având impact asupra capacității lor de a se concentra și de a acorda atenție.
continuareCând este necesar să efectuăm o evaluare pentru ADHD? Să ne imaginăm o zi tipică din viața unui elev care se pregătește de școală. În timp ce își organizează materialele didactice, gândurile îi zboară în toate direcțiile, visând la recreație
continuareInțelegerea undelor cerebrale, a tipurilor, a tiparelor de variație, cu manifestările lor clinice adecvate, este de o importanță capitală pentru a organiza o instruire / terapie eficientă în neurofeedback. În funcție de tipurile de unde cerebrale din antrenamentul de neurofeedback, există două direcții clasice de bază.
continuareCopiii cu tulburări de învățare necesită un sprijin special pentru a-și atinge întregul potențial în cadrul educației și a vieții de zi cu zi. De la structurarea mediului lor de învățare la interacțiunea cu membrii familiei și profesorii, există multe modalități în care părinții
continuareCreierul este un instrument impresionant, iar memoria este unul dintre aspectele sale fundamentale. Percepem numeroase detalii despre mediul înconjurător (imagini vizuale, zgomote, arome etc.) și le atribuim semnificații prin intermediul gândurilor noastre.
continuareAutismul influențează diferit fetele și băieții, la niveluri multiple — biologic, psihologic, social și emoțional. Totuși, adesea este neglijat deoarece fetele au o capacitate mai mare de a „masca” diferențele lor. Iar cu cât copilul rămâne nedepistat mai mult timp, cu atât crește riscul dezvoltării de probleme precum depresia, anxietatea și o stima de sine redusă.
continuarePentru a naviga prin viață, copilul dumneavoastră depinde de cooperarea diferitelor părți ale creierului său. Procesele mentale cunoscute sub numele de „funcții executive” sunt cele care asigură această coordonare, funcționând ca un fel de mic manager în creierul copilului.
continuareTermenul de „tulburare” este încărcat și se concentrează exclusiv pe aspectele negative. „Diferența” este un termen care valorizează diversitatea umană. Dedicând prea mult timp identificării și remedierii „problemelor” unui copil, îl învățăm să se perceapă ca fiind restricționat.
continuareEste esențial să detectăm o dificultate de învățare, dar acesta este doar primul pas. Dificultățile de învățare sunt adesea remarcate în sala de clasă. Un profesor poate observa că un elev are nevoie de mai mult timp decât este obișnuit pentru a citi și scrie, nu ține pasul la lecțiile de matematică sau are probleme cu temele. Un specialist ar putea fi solicitat pentru a stabili un diagnostic.
continuareAutismul este inclus într-o serie de diferențe de dezvoltare care sunt interconectate, motiv pentru care este desemnat ca fiind parte a Tulburării din Spectrul Autist (TSA). Aceasta denumește o varietate de stări care apar datorită unei dezvoltări atipice a creierului copilului.
continuareFă cunoștință cu Olivia, o tânără deșteaptă, prietenoasă și deschisă, care întâmpină dificultăți serioase în a prinde firul matematicii. A face temele se transformă într-un calvar, Olivia luptându-se să capteze și să rețină conceptele elementare. Mama sa a încercat diverse abordări, de la negociere și sancțiuni, până la rugăminți, însă fără succes.
continuareProblema dublei empatii este un concept care abordează dificultățile de comunicare și înțelegere reciprocă între persoanele autiste și cele neurotipice.
continuareCe presupune situația în care un copil întâmpină probleme la școală? Să ne imaginăm că se observă o scădere a performanțelor academice. Sau poate că s-a observat o schimbare în comportament? Este posibil ca acesta să devină retras, irascibil sau anxios când discută despre școală?
continuareConceptul de neurodiversitate denotă varietatea inerentă a funcțiilor cerebrale și gama largă de stiluri cognitive prin care oamenii procesează informația, învață și interacționează. Astfel, neurodiversitatea ne include pe toți.
continuareRecent, s-a produs o evoluție semnificativă în modul în care sunt înțelese și evaluate persoanele cu particularități neurodivergente, iar recunoașterea necesității de a adapta metodele existente de diagnostic și evaluare pentru a răspunde mai eficient nevoilor femeilor și fetelor este în creștere.
continuareÎn calitate de pacient încantat de serviciile de care a avut parte:
Recomandă un psihoterapeutSecțiuni:
Cele mai accesate psihoteste:
- Test de personalitate cu imagini
- Test personalitate Jung - 16 tipuri
- Test EQ - inteligenta emotionala
- Vezi cat esti de destept - test amuzant
- Cat de vulnerabil esti la la stres?
- Gaseste cariera de vis
- Testarea emotiilor
- Dominanta creierului tau
- Cat de gelos(geloasa) esti?
- Vezi daca esti indragostit(a) cu adevarat
Articole recente:
- Tratamentul insomniei prin terapie cognitiv-comportamentală: o soluție eficientă pentru somnul tău
- Tratamentul anxietății prin terapie cognitiv-comportamentală
- Avantajele activității fizice pentru persoanele autiste
- Cum să gestionezi presiunea familială în privința deciziilor de viitor
- Diferența dintre realitate și halucinații: Înțelegerea distorsiunilor mintale
- Cum să scapi de depresie și anxietate prin sport
- Teama de a fi judecat pentru că mergi la terapie: Depășirea stigmatului
- Decizia de a merge singur în vacanță: Beneficii și considerații
- Cum să previi dependența de dispozitive electronice a copilului
- Abordări psihologice ale relației dintre infractor și victimă