Teste psihologice
Personalitate
Cariera
Cuplu si sex
Parinti
Psihoterapie
Probleme psihice
PsihoUtil
Evenimente
Tehnici de terapie cognitiv comportamentala in Autismul inalt functional si Sindromul Asperger
Autor:
Irina Iancu
Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata in colaborare cu Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania
Şi Societate Civilă Profesională de Psihologie Naidin M & Butcaru D– în calitate de organizator
Desfăşoară un nou CURS DE FORMARE CONTINUA
”Tehnici de terapie cognitiv comportamentala in Autismul inalt functional si Sindromul Asperger”
Descrierea cursului – cursul se adreseaza specialistilor care lucreaza in domeniul tulburarilor de spectru autist. Pot participa deasemenea si studenti sau parinti ai copiilor cu tulburari de spectru autist (insa fara a primi credite din partea Colegiului Psihologilor din Romania) .
Cursul se va baza pe demonstratii practice astfel incat la final cunostintele dobandite de participanti sa aiba o aplicabilitate cat mai mare.
Cursul va fi sustinut de Anca Dumitrescu (Neagu), psihoterapeut si consultant ABA, acreditat BCBA (Board Certified Behavior Analyst) si Nicoleta Grigore, psihoterapeut – consiliere parentala si familie.
PERIOADELE DE SUSTINERE A WORKSHOP-ului: 1 modul (vineri si sambata) 25, 26 octombrie.
PROGRAM:
Vineri: 13.00 – 20.00
TEMATICA:
v Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger si Autism inalt functional:
• Particularitati identificate pe etape de varsta – copilul si adolescentul;
• Diagnostic diferential;
• Strategii compensatorii si de adaptare la „a fi diferit”;
v Terapia cognitiv-comportamentala – prezentare generala:
1. Caracteristici si principii
2. Relatia terapeutica
3. Demersul terapeutic
3.1 descrierea problemei
3.2 identificarea factorilor de mentinere
3.3 identificarea resurselor personale
3.4 definirea istoriei medicale si psihiatrice
3.5 evaluarea situatiei psiho-sociale
3.6 angajarea in tratament
3.7 formularea preliminara
v Metode si tehnici specifice terapiei cognitiv-comportamentale
3.8 monitorizarea stÇŽrilor emotionale disfunctionale si a evenimentelor activatoare
3.9 identificarea gandurilor si convingerilor negative, dezadaptative
3.10 identificarea conexiunilor dintre gand, emotie si comportament
3.11 desensibilizarea sistematica
3.12 antrenamentul asertiv
3.13 jocul de rol
3.14 povesti terapeutice
3.15 relaxarea
3.16 sarcinile pentru acasa
Sambata: 9.00 – 16.00
TEMATICA
v Specificul terapiei cognitiv-comportamentale la copii si adolescenti
v Terapia cognitiv-comportamentala in abordarea Autismului Inalt Functional si a Sindromului Asperger – metode si tehnici:
1. Dezvoltarea constiintei de sine
1.1 procese senzoriale
1.2 gandire
1.3 imaginatie
1.4 atentie
1.5 memorie
1. Dezvoltarea inteligentei emotionale
2.1 management emotional
2.2 relatii interpersonale
2.3 convingeri si comportamente
2.4 rezolvarea problemelor si luarea deciziilor
1. Abordari terapeutice specifice
3.1 Perspective taking/ Teoria mintii
3.2 stima de sine redusa
3.3 anxietate
3.4 depresie
3.5 compulsii si obsesii
3.6 deficit de atentie si hiperactivitate
1. prezentare studii de caz
2. exercitii si jocuri de rol
v Psihoeducatie parentala:
1. Insusirea obiectivelor terapeutice
2. Elemente de specificitate
2.1 stil parental
2.2 management emotional
1. Strategii de dezvoltare a relatiei cu copilul
3.1 strategii de comunicare eficienta
3.2 joc si timp impreuna
3.3 strategii de reglare emotionala
3.4 rezolvarea problemelor si identificarea solutiilor
NUMĂRUL DE ORE DE FORMARE: 14 ore
NUMĂRUL DE CREDITE: 14
FINALITATEA: diplomă oferită de Colegiul Psihologilor din România şi Asociaţia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania
Locatie: Constanta
Taxa unui modul este – 400 lei
Pentru inscriere va rugam sa completati fisa de inscriere pe care o veti gasi pe site.
Se va achita o taxa de 150 lei, la inscriere, iar diferenta se va achita in momentul sustinerii primului modul (la fel se va proceda si pentru urmatorul modul) .
Plata se face la Cont bancar numărul RO68RNCB0114108308910001, deschis la BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ - BCR Constanţa, SCPP Naidin & Butcaru, cu mentiunea ”curs ABA-AVANSAT SI NUMELE DVS.”.
Persoana de contact:
Lect.univ.dr. Psiholog Mihaela SANDU (NAIDIN)
Societate civila profesionala de psihologie Naidin&Butcaru
Tel.0721.450.225
MIHAELA_NAIDIN©YAHOO.COM
Şi Societate Civilă Profesională de Psihologie Naidin M & Butcaru D– în calitate de organizator
Desfăşoară un nou CURS DE FORMARE CONTINUA
”Tehnici de terapie cognitiv comportamentala in Autismul inalt functional si Sindromul Asperger”
Descrierea cursului – cursul se adreseaza specialistilor care lucreaza in domeniul tulburarilor de spectru autist. Pot participa deasemenea si studenti sau parinti ai copiilor cu tulburari de spectru autist (insa fara a primi credite din partea Colegiului Psihologilor din Romania) .
Cursul se va baza pe demonstratii practice astfel incat la final cunostintele dobandite de participanti sa aiba o aplicabilitate cat mai mare.
Cursul va fi sustinut de Anca Dumitrescu (Neagu), psihoterapeut si consultant ABA, acreditat BCBA (Board Certified Behavior Analyst) si Nicoleta Grigore, psihoterapeut – consiliere parentala si familie.
PERIOADELE DE SUSTINERE A WORKSHOP-ului: 1 modul (vineri si sambata) 25, 26 octombrie.
PROGRAM:
Vineri: 13.00 – 20.00
TEMATICA:
v Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger si Autism inalt functional:
• Particularitati identificate pe etape de varsta – copilul si adolescentul;
• Diagnostic diferential;
• Strategii compensatorii si de adaptare la „a fi diferit”;
v Terapia cognitiv-comportamentala – prezentare generala:
1. Caracteristici si principii
2. Relatia terapeutica
3. Demersul terapeutic
3.1 descrierea problemei
3.2 identificarea factorilor de mentinere
3.3 identificarea resurselor personale
3.4 definirea istoriei medicale si psihiatrice
3.5 evaluarea situatiei psiho-sociale
3.6 angajarea in tratament
3.7 formularea preliminara
v Metode si tehnici specifice terapiei cognitiv-comportamentale
3.8 monitorizarea stÇŽrilor emotionale disfunctionale si a evenimentelor activatoare
3.9 identificarea gandurilor si convingerilor negative, dezadaptative
3.10 identificarea conexiunilor dintre gand, emotie si comportament
3.11 desensibilizarea sistematica
3.12 antrenamentul asertiv
3.13 jocul de rol
3.14 povesti terapeutice
3.15 relaxarea
3.16 sarcinile pentru acasa
Sambata: 9.00 – 16.00
TEMATICA
v Specificul terapiei cognitiv-comportamentale la copii si adolescenti
v Terapia cognitiv-comportamentala in abordarea Autismului Inalt Functional si a Sindromului Asperger – metode si tehnici:
1. Dezvoltarea constiintei de sine
1.1 procese senzoriale
1.2 gandire
1.3 imaginatie
1.4 atentie
1.5 memorie
1. Dezvoltarea inteligentei emotionale
2.1 management emotional
2.2 relatii interpersonale
2.3 convingeri si comportamente
2.4 rezolvarea problemelor si luarea deciziilor
1. Abordari terapeutice specifice
3.1 Perspective taking/ Teoria mintii
3.2 stima de sine redusa
3.3 anxietate
3.4 depresie
3.5 compulsii si obsesii
3.6 deficit de atentie si hiperactivitate
1. prezentare studii de caz
2. exercitii si jocuri de rol
v Psihoeducatie parentala:
1. Insusirea obiectivelor terapeutice
2. Elemente de specificitate
2.1 stil parental
2.2 management emotional
1. Strategii de dezvoltare a relatiei cu copilul
3.1 strategii de comunicare eficienta
3.2 joc si timp impreuna
3.3 strategii de reglare emotionala
3.4 rezolvarea problemelor si identificarea solutiilor
NUMĂRUL DE ORE DE FORMARE: 14 ore
NUMĂRUL DE CREDITE: 14
FINALITATEA: diplomă oferită de Colegiul Psihologilor din România şi Asociaţia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania
Locatie: Constanta
Taxa unui modul este – 400 lei
Pentru inscriere va rugam sa completati fisa de inscriere pe care o veti gasi pe site.
Se va achita o taxa de 150 lei, la inscriere, iar diferenta se va achita in momentul sustinerii primului modul (la fel se va proceda si pentru urmatorul modul) .
Plata se face la Cont bancar numărul RO68RNCB0114108308910001, deschis la BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ - BCR Constanţa, SCPP Naidin & Butcaru, cu mentiunea ”curs ABA-AVANSAT SI NUMELE DVS.”.
Persoana de contact:
Lect.univ.dr. Psiholog Mihaela SANDU (NAIDIN)
Societate civila profesionala de psihologie Naidin&Butcaru
Tel.0721.450.225
MIHAELA_NAIDIN©YAHOO.COM
Alte articole:
- Seminar Sandplay Therapy - 1 octombrie 2011
- Formare in Psihologia Clinica
- Curs de optimizare si dezvoltare personala pentru adolescenti si tineri
- Terapie de grup: Programul pentru sanatate
- Terapie de grup in tratamentul dependentelor
- Atelier de dezvoltare personala pentru adulti
- Antrenament Autogen Schultz
- Autocunoastere si dezvoltare personala
- Depasirea dificultatilor in relatia de cuplu
- Workshop - Cum să ai o relaţie fericită şi de durată
- Grup dezvoltare personala- inscrieri pana la data de 01 februarie 2012
- Grup de Dezvoltare Personala pentru Copiii intre 7 si 10 ani
- Controlul anxietatii - atacuri de panica, fobii, stres, 27.01.2012
- Depasirea dependentei (de substante, jocuri, persoane, sex), 27.01.2012
- Ajuta si Alege Excelenta -NLP (programare neuro-lingvistica)
Asociatia de terapie comportamentala aplicata
Vezi prezentarea cabinetului
Secțiuni:
Cele mai accesate psihoteste:
- Test de personalitate cu imagini
- Test personalitate Jung - 16 tipuri
- Test EQ - inteligenta emotionala
- Vezi cat esti de destept - test amuzant
- Cat de vulnerabil esti la la stres?
- Gaseste cariera de vis
- Testarea emotiilor
- Dominanta creierului tau
- Cat de gelos(geloasa) esti?
- Vezi daca esti indragostit(a) cu adevarat
Articole recente:
- Tratamentul insomniei prin terapie cognitiv-comportamentală: o soluție eficientă pentru somnul tău
- Tratamentul anxietății prin terapie cognitiv-comportamentală
- Avantajele activității fizice pentru persoanele autiste
- Cum să gestionezi presiunea familială în privința deciziilor de viitor
- Diferența dintre realitate și halucinații: Înțelegerea distorsiunilor mintale
- Cum să scapi de depresie și anxietate prin sport
- Teama de a fi judecat pentru că mergi la terapie: Depășirea stigmatului
- Decizia de a merge singur în vacanță: Beneficii și considerații
- Cum să previi dependența de dispozitive electronice a copilului
- Abordări psihologice ale relației dintre infractor și victimă