Sănătate mintală
Ințelegerea undelor cerebrale, a tipurilor, a tiparelor de variație, cu manifestările lor clinice adecvate, este de o importanță capitală pentru a organiza o instruire / terapie eficientă în neurofeedback. În funcție de tipurile de unde cerebrale din antrenamentul de neurofeedback, există două direcții clasice de bază.
continuareCopiii cu tulburări de învățare necesită un sprijin special pentru a-și atinge întregul potențial în cadrul educației și a vieții de zi cu zi. De la structurarea mediului lor de învățare la interacțiunea cu membrii familiei și profesorii, există multe modalități în care părinții
continuareCreierul este un instrument impresionant, iar memoria este unul dintre aspectele sale fundamentale. Percepem numeroase detalii despre mediul înconjurător (imagini vizuale, zgomote, arome etc.) și le atribuim semnificații prin intermediul gândurilor noastre.
continuareAutismul influențează diferit fetele și băieții, la niveluri multiple — biologic, psihologic, social și emoțional. Totuși, adesea este neglijat deoarece fetele au o capacitate mai mare de a „masca” diferențele lor. Iar cu cât copilul rămâne nedepistat mai mult timp, cu atât crește riscul dezvoltării de probleme precum depresia, anxietatea și o stima de sine redusă.
continuarePentru a naviga prin viață, copilul dumneavoastră depinde de cooperarea diferitelor părți ale creierului său. Procesele mentale cunoscute sub numele de „funcții executive” sunt cele care asigură această coordonare, funcționând ca un fel de mic manager în creierul copilului.
continuareCa adulți, adesea scriem rapid note pe post-it-uri, completăm felicitări de mulțumire și uneori ne menținem un jurnal. Copiii noștri pot folosi tablete și computere, dar capacitățile de a scrie manual rămân fundamentale pentru ei. În etapa preșcolară, își exersează controlul degetelor prin colorarea figurilor. Ulterior, vor începe să lege puncte sau să exerseze scrierea alfabetului. Mai târziu, vor redacta lucrări de mână
continuareTermenul de „tulburare” este încărcat și se concentrează exclusiv pe aspectele negative. „Diferența” este un termen care valorizează diversitatea umană. Dedicând prea mult timp identificării și remedierii „problemelor” unui copil, îl învățăm să se perceapă ca fiind restricționat.
continuareEste esențial să detectăm o dificultate de învățare, dar acesta este doar primul pas. Dificultățile de învățare sunt adesea remarcate în sala de clasă. Un profesor poate observa că un elev are nevoie de mai mult timp decât este obișnuit pentru a citi și scrie, nu ține pasul la lecțiile de matematică sau are probleme cu temele. Un specialist ar putea fi solicitat pentru a stabili un diagnostic.
continuareAutismul este inclus într-o serie de diferențe de dezvoltare care sunt interconectate, motiv pentru care este desemnat ca fiind parte a Tulburării din Spectrul Autist (TSA). Aceasta denumește o varietate de stări care apar datorită unei dezvoltări atipice a creierului copilului.
continuareAdolescenta este o perioada de tranzitie marcata de schimbari fizice, emotionale si comportamentale. Aceste schimbari pot crea tensiuni in relatia parinte-copil, deoarece adolescentii isi cauta independenta si identitatea proprie, iar parintii se confrunta cu provocarea de a se adapta la noile nevoi si comportamente ale copiilor lor.
continuareDislalia este o tulburare de limbaj care afectează pronunția corectă a sunetelor vorbirii. Este o condiție care poate apărea la copii în timpul dezvoltării limbajului și poate persista în unele cazuri și în adolescență sau la adulți.
continuareDisgrafia este o tulburare de învățare care afectează abilitatea unei persoane de a scrie în mod clar și coerent. Este o condiție care poate afecta copiii și adulții și poate fi asociată cu alte tulburări de învățare, cum ar fi dislexia și discalculia.
continuareFă cunoștință cu Olivia, o tânără deșteaptă, prietenoasă și deschisă, care întâmpină dificultăți serioase în a prinde firul matematicii. A face temele se transformă într-un calvar, Olivia luptându-se să capteze și să rețină conceptele elementare. Mama sa a încercat diverse abordări, de la negociere și sancțiuni, până la rugăminți, însă fără succes.
continuareProblema dublei empatii este un concept care abordează dificultățile de comunicare și înțelegere reciprocă între persoanele autiste și cele neurotipice.
continuareADD și ADHD sunt denumiri utilizate pentru a caracteriza copiii care au probleme cu focalizarea atenției. Acești copii pot fi ușor distrași în timpul orelor, pot întâmpina obstacole în finalizarea temelor sau pot fi adesea preocupați de gânduri absente.
continuareÎn calitate de pacient încantat de serviciile de care a avut parte:
Recomandă un psihoterapeutSecțiuni:
Cele mai accesate psihoteste:
- Test de personalitate cu imagini
- Test personalitate Jung - 16 tipuri
- Test EQ - inteligenta emotionala
- Vezi cat esti de destept - test amuzant
- Cat de vulnerabil esti la la stres?
- Gaseste cariera de vis
- Testarea emotiilor
- Dominanta creierului tau
- Cat de gelos(geloasa) esti?
- Vezi daca esti indragostit(a) cu adevarat
Articole recente:
- Tulburările de limbaj: Dislalia
- Tulburările de învățare: Disgrafia
- Ce este discalculia? Și cum poți învăța să o recunoști?
- Problema dublei empatii: de ce persoanele autiste sunt adesea neînțelese
- ADHD vs. ADD, la copii: Ce trebuie să știu?
- Ce sunt stilurile de învățare? Ce ne pot spune ele despre copiii care întâmpină dificultăți la școală
- Neurodiversitate, neurodivergent și neurotipic
- Evaluarea neuroafirmativă a autismului pentru femei
- De ce este necesară empatia?
- Efectele negrlijării emoționale