EFECTELE TELEVIZORULUI ASUPRA DEZVOLTARII COGNITIVE A COPIILOR
televizorului asupra dezvoltarii cognitive In functie de virsta copilului, televizorul poate fi benefic asupra dezvoltarii cognitive, in circumstantele corecte. Medicii pediatri nu recomanda vizionarea televizorului pentru copiii sub 2 ani si nu mai mult de 2 ore pe zi pentru cei peste 2 ani. Aceasta vizionare trebuie sa fie educationala si nonviolenta, sub supravegherea unui parinte sau a altui adult responsabil. Vizionarea excesiva a televizorului este in detrimentul copilului la orice virsta, pentru ca ia din timpul necesar pentru invatare si ameliorarea aptitudinilor cognitive. De la nastere pina la virsta de 2 ani: Un studiu recent nu arata nici un beneficiu sau impact negativ al televizorului asupra limbajului sau a abilitatilor cognitive la copiii sub 2 ani. Desi aptitudini cognitive inferioare s-au observant printre copiii cu expunere la televizor de lunga durata in copilarie, aceste diferente au disparut cind s-au luat in considerare caracteristicile caminului parental, maternale si ale copilului. Organizatiile de pediatri inca recomanda absenta televizorului din programul acestei grupe de virsta. Intre 2 si 3 ani virsta: Citeva ore la televizor la aceasta virsta pot fi pozitive intr-un mediu atent supravegheat. Centrul de Dezvoltare a Sanatatii a determinat ca fiind adecvat pentru virsta programele educationale la televizor. Prescolari: Cercetarile arata ca expunerea unui copil la televizor in timpul anilor prescolari afecteaza progresul academic in adolescenta. Prescolarii care urmaresc programe de televiziune violente sau distractive tind sa aiba note mai mici si sa se descurce mai greu la scoala ca adolescenti. Prescolarii care urmaresc programe educationale la televizor tind sa aiba o dezvoltare academica mai inalta ca adolescenti - cu note mai mari, citesc mai multe carti si sunt mai creativi. Prescolarii au si beneficii imediate prin urmarirea limitata a programelor educative la televizor, prezentinddezvoltarea vocabularului, a calculelor si a atentiei la scoala. Scolarii: Programele educationale la televizor, limitate ca durata, continua sa fie benefice pentru copiii de virsta scolara. Dar copiii din acest grup care se uita la televizor excesiv de mult tind sa aiba durata a atentiei scurta si probleme in acordarea atentiei fata de profesori. Copiii care traiesc in case in care televizorul este mereu deschis tind sa citeasca mai putin si sa aiba abilitati ale limbajului vorbit mai slab dezvoltate. -
Cabinet de psihologie - Radulescu Maria
Recomandă acest cabinet