Cheia fericirii: Capitalului intelectual sau conectarea sociala?
Inapoi Autor: Oana Rafa
Relatiile interumane au asociatii mai strans legate de obtinerea fericirii, decat cu realizarea academica, potrivit unui studiu recent.
In timp ce relatiile sociale puternice in copilarie si adolescenta au fost asociate cu adulti mai fericiti, asociatiile cu realizarile academice au fost mult mai mici.
Studiul a folosit date de la 804 de neozeelandezi, care a fost urmariti pe parcursul a 32 ani pentru a compara importanta relativa de conectare sociale si succesul academic (Olsson si colaboratorii, 2012 ) . Cercetatorii au trasat caile de realizare, atat academice cat si relatii sociale de-a lungul anilor.
Participantii au fost evaluati la varste 5, 7, 9, 11, 13, 15, 18, 21, 26, 32 si apoi din nou la 38de ani.
Ei au descoperit ca copiii care si-au dezvoltat mai timpuriu limbajul au avut sanse mai mari de a atinge succesul academic, dar acest lucru nu a fost asociat in special cu starea de bine in viata adulta.
In schimb, cei care au avut o siguranta din punct de vedere social, au stat perioade scurte singuri si au fost conectati la o viata sociala constanta, au facut parte din numeroase cluburi si grupuri de tineri, au avut o probabilitate mai are de a deveni niste adulti mai fericiti.
Ce este fericirea?
Grecii antici au venit cu doua abordari :
1. Fericirea este un sentiment de placere; este o emotie.
2. Fericirea tine de valori, cum ar fi generozitatea, onestitatea si bunatatea. Cu alte cuvinte: fericirea este mai putin o emotie si mai mult o idee.
Desigur, fericirea face parte din amandoua, si teoriile moderne incerca sa le cuprinda pe ambele. In acest studiu, masurile au incercat sa acopere ambele "tipuri" de fericire: fericirea ca o emotie si ca o idee.
Acest lucru este important deoarece unii oameni vad fericirea in primul rand ca o emotie, cand de fapt este mai mult decat atat.
O teorie, propusa de profesorul Carol Ryff, sugereaza exista a sase domenii de crestere umana importanta pentru starea de bine a unei persoane: 1. Acceptarea de sine;
2. Stabilirea de legaturi de calitate cu alte persoane;
3. Un sentiment de autonomie in gandire si de actiune;
4. Capacitatea de a gestiona medii complexe pentru a se potrivi nevoilor personale si valorilor;
5. Urmarirea obiectivelor semnificative si un sentiment de scop in viata;
6. Cresterea continua si dezvoltarea ca o persoana .
Deci, in acest studiu, atunci cand autorii gasesc o legatura intre relatiile sociale si fericire, aceasta nu este doar datorita faptul ca, oamenii sunt conectati mai mult din punct de vedere social, ca sunt petrecareti tot timpul sau se distreaza, ci acest lucru merge mult mai adanc decat atat.
Pe de alta parte, se pare ca toata educatia din lume nu va va invata neaparat mai multe despre ceea ce inseamna sa fii fericit, fie in sens emotional, psihologic sau filosofic.
In timp ce relatiile sociale puternice in copilarie si adolescenta au fost asociate cu adulti mai fericiti, asociatiile cu realizarile academice au fost mult mai mici.
Studiul a folosit date de la 804 de neozeelandezi, care a fost urmariti pe parcursul a 32 ani pentru a compara importanta relativa de conectare sociale si succesul academic (Olsson si colaboratorii, 2012 ) . Cercetatorii au trasat caile de realizare, atat academice cat si relatii sociale de-a lungul anilor.
Participantii au fost evaluati la varste 5, 7, 9, 11, 13, 15, 18, 21, 26, 32 si apoi din nou la 38de ani.
Ei au descoperit ca copiii care si-au dezvoltat mai timpuriu limbajul au avut sanse mai mari de a atinge succesul academic, dar acest lucru nu a fost asociat in special cu starea de bine in viata adulta.
In schimb, cei care au avut o siguranta din punct de vedere social, au stat perioade scurte singuri si au fost conectati la o viata sociala constanta, au facut parte din numeroase cluburi si grupuri de tineri, au avut o probabilitate mai are de a deveni niste adulti mai fericiti.
Ce este fericirea?
Grecii antici au venit cu doua abordari :
1. Fericirea este un sentiment de placere; este o emotie.
2. Fericirea tine de valori, cum ar fi generozitatea, onestitatea si bunatatea. Cu alte cuvinte: fericirea este mai putin o emotie si mai mult o idee.
Desigur, fericirea face parte din amandoua, si teoriile moderne incerca sa le cuprinda pe ambele. In acest studiu, masurile au incercat sa acopere ambele "tipuri" de fericire: fericirea ca o emotie si ca o idee.
Acest lucru este important deoarece unii oameni vad fericirea in primul rand ca o emotie, cand de fapt este mai mult decat atat.
O teorie, propusa de profesorul Carol Ryff, sugereaza exista a sase domenii de crestere umana importanta pentru starea de bine a unei persoane: 1. Acceptarea de sine;
2. Stabilirea de legaturi de calitate cu alte persoane;
3. Un sentiment de autonomie in gandire si de actiune;
4. Capacitatea de a gestiona medii complexe pentru a se potrivi nevoilor personale si valorilor;
5. Urmarirea obiectivelor semnificative si un sentiment de scop in viata;
6. Cresterea continua si dezvoltarea ca o persoana .
Deci, in acest studiu, atunci cand autorii gasesc o legatura intre relatiile sociale si fericire, aceasta nu este doar datorita faptul ca, oamenii sunt conectati mai mult din punct de vedere social, ca sunt petrecareti tot timpul sau se distreaza, ci acest lucru merge mult mai adanc decat atat.
Pe de alta parte, se pare ca toata educatia din lume nu va va invata neaparat mai multe despre ceea ce inseamna sa fii fericit, fie in sens emotional, psihologic sau filosofic.
Psiholog Galati Rafa Oana - PsiHolistic - Cabinet psihoterapie
Recomandă acest cabinet