Din 2017- Orientare școlară și profesională pentru copii de gimnaziu si liceu

Inapoi Autor: Cheregi Ioana

Ghidează elevul în parcurgerea etapelor esențiale de orientare în carieră:  autocunoaștere,  explorarea lumii educaționale și ocupaționale,  luarea deciziei,  alcătuirea planului de carieră. Pentru elevii de gimnaziu, prioritatea este alegerea specializării de liceu și abia apoi de explorare generală a ocupațiilor. Pentru elevii de liceu, scopul orientării îl reprezintă alegerea ocupației și alcătuirea planului de carieră Orientarea elevilor de gimnaziu Elevii completează chestionarele de abilități cognitive (ex. abilitatea verbală, numerică ), abilități non-cognitive (ex. abilitatea de relaționare, abilități psihomotrice ) și interese vocaționale (ex. interese investigative, realiste ). Completarea lor durează în jur de 15-20 de minute. Vizualizarea rezultatelor. Se generază automat profilul vocațional al rezultatelor, pentru ca elevul să își cunoască nivelul de dezvoltare al abilităților și principalele interese vocaționale. Explorarea opțiunilor școlare Elevul se poate informa despre specializările de liceu prin analizarea descripțiilor psihoeducaționale, care conțin informații structurate despre: disciplinele studiate, nivelul minim necesar al abilităților cognitive și non-cognitive, interesele vocaționale ce caracterizează mediul școlar și rute școlare și ocupații compatibile cu specializarea de liceu. Identificarea specializărilor potrivite. Pe baza rezultatelor la chestionare, elevul va putea vizualiza gradul de potrivire cu oricare specializare, pentru a lua mai ușor o decizie. Alegerea liceului După luarea deciziei, elevul va putea consulta, baza de date a tuturor unităților de învățământ din țară și, cu ajutorul filtrelor de căutare, își alege liceul. Informare despre ocupații Pornind de la ocupațiile compatibile cu specializarea de liceu (menționate în descripțiile psihoeducaționale ), elevul poate consulta la secțiunea Orientare profesională, informații detaliate despre acestea, sub forma profilelor ocupaționale. Orientarea elevilor de liceu Elevii completează chestionarele de abilități cognitive (ex. abilitatea verbală, numerică ), abilități non-cognitive (ex. abilitatea de relaționare, abilități psihomotrice ) și interese vocaționale (ex. interese investigative, realiste ). Completarea lor durează în jur de 15-20 de minute. Vizualizarea rezultatelor Se generază automat profilul vocațional al rezultatelor, pentru ca elevul să își cunoască nivelul de dezvoltare al abilităților și principalele interese vocaționale. Identificarea oupațiilor potrivite Printr-un singur click, se suprapun rezultatele elevului peste cerințele ocupațiilor din România și redă lista ocupațiilor potrivite. Informare despre ocupații După consultarea listelor cu potriviri, elevul poate analiza descrierile elaborate ale oricăror ocupații care îl interesează. Elevul își poate compara profilul vocațional cu oricare ocupație, pentru a afla gradul de potrivire cu aceasta. Explorarea opțiunilor școlare Pe baza recomandărilor din profilele ocupaționale, elevul va identifica la secțiunea Orientare școlară ramura de știință menționată la traseul educațional recomandat și se informează despre aceasta. Alegerea facultății Elevul își va compara profilul vocațional cu ramurile de știință prin care poate accede la ocupațiile dorite și, în urma deciziei de carieră, își va putea alege specializarea de facultate prin consultare bazei de date a universităților.

Cheregi Ioana - Cabinet Individual de Psihologie

Nu trebuie să îți fie rușine să ceri ajutor!

Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp