Personalitatea și hârtia igienică
Persoanele cu predispoziții emoționale și conștiință de sine accentuate tind să acumuleze rezerve de materiale și hrană sub amenințarea dezastrelor naturale.
Pe fondul crizei declanșate de coronavirus multe peroane au achiziționat importante rezerve de bunuri, inclusiv hârtie igienică.
Unele companii au raportat creșteri de până la 700 la sută ale vânzărilor.
Într-un studiu realizat pe 1.029 de adulți din 35 de țări au fost analizate corelațiile dintre percepția amenințării pandemiei, comportamentul în timpul carantinei și consumul de hârtie igienică.
Cei mai puternici predictori ai comportamentului de acumulare a rezervelor de hârtie igienică au fost identificați în cazul persoanelor emotive, care au un grad înalt de disciplină, sunt perfecționiști și prudeți.
De asemenea, s-a constatat că persoanele cu vârstă înaintată au cumpărat mai mult decât tineriii, în America de Nord și Europa.
Unul dintre co-autorii studiului, Theo Toppe, afirmă că „percepția subiectivă a amenințării Covid-19 par a fi un factor declanșator important în cazul acumulării de hârtie igienică. Oricum, sunt departe de a înțelege pe deplin fenomenul".
Sursa: Max Planck Institute