ADHD. Psihoterapia copilului/adoleşcentului cu deficit de atenţie şi hiperactivitate
Inapoi Autor: ELENA IAMANDI
"În apatele oricărui comportament sau diagnostic există un copil care aşteaptă să fie văzut, ascultat, înţeles." Oferă-i această ocazie!
Să înţelegem ce este ADHD-ul. Este o tulburare manifestată prin hiperactivitate, distractibilitate şi/sau impulsivitate.
Copii/adoleşcenţii cu ADHD sunt uşor distractibili, nu finalizează ceea ce încep şi nu sunt interesaţi de greşelile pe care le fac. Trec cu uşurinţă de la o situaţie la alta şi sunt instabili emoţional. Ei par iritabili şi neliniştiţi, incapabili să tolereze frustrarea.
În general acţionează îninte de a gândi şi nu îşi aşteaptă rândul în timpul desfăşurării unei activităţi. În conversaţie întrerup, vorbesc prea mult, prea repede, prea tare, spunând tot ceea ce le trece prin minte. ACESTEA SUNT DOAR CÂTEVA DIN CRITERIILE PRIN CARE DSM IV DIAGNOSTICHEAZĂ SINDROMUL DEFICITULUI ATENÈšIONAL.
Evaluarea copilului/adoleşcentului se realizează prin:
- evaluare clinică;
- Interviuri şi chestionare pentru părinţi şi copii profesori;
- evaluări ale comportamentelor făcute de părinţi şi profesori;
- observarea directă a comportamentului.
Evaluarea şi psihoterapia pentru fiecare copil/adoleşcent este UNICĂ, poate include metodele amintite mai sus, sau pot fi utilizate alte metode şi tehnici în funcţie de copil/adoleşcent, nevoile sale, evenimentele semnificative din viaţa sa.
Să înţelegem ce este ADHD-ul. Este o tulburare manifestată prin hiperactivitate, distractibilitate şi/sau impulsivitate.
Copii/adoleşcenţii cu ADHD sunt uşor distractibili, nu finalizează ceea ce încep şi nu sunt interesaţi de greşelile pe care le fac. Trec cu uşurinţă de la o situaţie la alta şi sunt instabili emoţional. Ei par iritabili şi neliniştiţi, incapabili să tolereze frustrarea.
În general acţionează îninte de a gândi şi nu îşi aşteaptă rândul în timpul desfăşurării unei activităţi. În conversaţie întrerup, vorbesc prea mult, prea repede, prea tare, spunând tot ceea ce le trece prin minte. ACESTEA SUNT DOAR CÂTEVA DIN CRITERIILE PRIN CARE DSM IV DIAGNOSTICHEAZĂ SINDROMUL DEFICITULUI ATENÈšIONAL.
Evaluarea copilului/adoleşcentului se realizează prin:
- evaluare clinică;
- Interviuri şi chestionare pentru părinţi şi copii profesori;
- evaluări ale comportamentelor făcute de părinţi şi profesori;
- observarea directă a comportamentului.
Evaluarea şi psihoterapia pentru fiecare copil/adoleşcent este UNICĂ, poate include metodele amintite mai sus, sau pot fi utilizate alte metode şi tehnici în funcţie de copil/adoleşcent, nevoile sale, evenimentele semnificative din viaţa sa.
Elena Iamandi - Cabinet individual de psihologie
Recomandă acest cabinet