De ce au copiii într-adevăr nevoie? Disciplină pozitivă pentru preșcolari

Inapoi Autor: psiholog Marina Sasu
De ce au copiii într-adevar nevoie?
Disciplina pozitivă pentru preşcolari
Nevoile copilului vostru sunt mai simple decat ati putea crede.
Ar trebui să fie indeplinite toate nevoile reale.
In momentul in care ii dati copilului tot ceea ce vrea, se pot creea probleme uriase atat pentru copil cat si pentru voi, parintii.
Exista totusi o diferenta intre dorinte si nevoi.
De exemplu, prescolarul vostru are nevoie de hrana, adapost si de ingrijire.
Copilul are nevoie de caldura si de securitate. Nu are nevoie de Ipod, televizor in dormitorul sau sau de un camion monstru in miniatura pentru a se juca. Lui poate ii place sa se uite la ecranul de la televizor, dar expertii ne spun ca orice fel de ecran la aceasta varsta (prescolara ) poate impiedica dezvoltarea optima a creierului.
Copilul poate dori sa doarmă in patul vostru, dar invatand sa doarma in propriul pat va simti capabilitate si un sentiment de incredere in sine.
Copilul vostru are patru nevoi de baza:
1. importanta sentimentului de apartenenta si semnificatie
2. Perceptiile de capacitate
3. Puterea personala si de autonomie
4. Competenţe sociale si de viata
Daca puteti sa-i satisfaceti copilului aceste nevoi, el va fi bine pe drumul sau pentru a deveni o fiinta competenta, plina de resurse, fericita.
1. Importanta sentimentului de apartenenta si semnificatie.
Toata lumea stie ca un copilul are nevoie sa apartina. Cei mai multi parinti cred ca ceea ce copilul are nevoie intr-adevar este destul de simplu: nevoia de dragoste. Dar dragostea singura nu creeaza intotdeauna un sentiment de apartenenta sau de valoare.
De fapt, dragostea uneori va determina pe voi, parintii sa vă rasfatati copiii, sa ii pedepsiti, sau sa luati decizii care nu sunt in interesul lor pe termen lung. Toata lumea-adulta si copiii deopotriva-trebuie sa apartina unui loc.
Trebuie sa stim ca suntem acceptati neconditionat pentru cine suntem, mai degraba decat pentru comportamentul nostru sau pentru ce putem face.
Pentru copii, nevoia de a apartine este chiar mai importanta. Ei trebuie sa stie ca sunt iubiti si doriti chiar si atunci cand acestia sunt indisciplinati.
Copiii care nu cred ca apartin devin descurajati si copiii descurajati adesea se comporta gresit.
Poate stiti ca, copilul vostru apartine si este semnificativ. Dacă el nu crede acestea, poate incerca sa gaseasca sentimentul de apartenenta si de semnificatie in moduri gresite.
De fapt, comportamentul necuviincios al celor mai mulţi copii este un fel de cod, conceput pentru a va instiinta ca ei nu au un sentiment de apartenenta si au nevoie de atentia, conexiunea, timpul si de predarea dumneavoastra.
Cand creati sentimentul de apartenenta si semnificatie pentru fiecare membru al familiei, casa voastra devine un loc de pace, respect si siguranta.
2. Importanta perceptiilor de capabilitate
Prescolarul vostru nu va invata niciodata sa ia decizii, sa invete noi abilitati, sau sa aibe incredere in propriile abilitati, daca nu veţi face un loc in care el sa exerseze. Cuvintele singure nu sunt suficient de puternice pentru a construi un sentiment de competenta si incredere in copii.
Copiii se simt capabili atunci cand au experimentat capabilitatea si autonomia- atunci cand sunt in stare sa faca ceva cu succes si cand dezvolta competente solide.
3. Puterea personala si autonomia
Asa cum veti vedea, dezvoltarea autonomiei si iniţiativa sunt printre primele sarcini de dezvoltare cu care copilul vostru se va confrunta. Chiar si cel mai mic copil are putere personala si repede invata cum sa o foloseasca.
Daca aveti dubii despre acest lucru, ganditi-va cand ati vazut ultima data un copil de patru ani gesticuland si spunand:"nu, nu vreau!``.
O parte din munca ta ca parinte va fi sa iti ajuti copilul sa invete sa-si canalizeze puterea in directii pozitive, sa-l ajuti la rezolvarea problemelor, sa il inveti deprinderi de viata, sa respecte si sa coopereze cu ceilalti. Prin pedeapsa copilul nu va invata aceste lectii vitale: prin disciplina eficienta si iubire va reusi.
4. Competente sociale si de viata
Predarea copilului abilitatile si competentele sociale- cum sa se alăture celorlalti copii si adulti, cum sa se hraneasca si sa se imbrace, cum sa fie responsabil - va va ocupa cele mai multe ore de parenting in perioada prescolara. De fapt, adevarata stima de sine nu vine din a fi iubit- ci din a avea abilitati.
Atunci cand copiii sunt mici, le place sa-si imite parintii. Copilul vostru va dori sa bata cuie cu ciocanul cu tatal sau, sa pregateasca micul dejun cu mama (cu supraveghere ) .
Cu cat copilul creste mai capabil, cu atat mai mult puteti utiliza impreuna aceste momente de viata, zi cu zi, astfel sa-l invatati sa devină o persoana competenta, capabila.
sursa (JANE NELSEN, ED.D., CHERYL ERWIN, M.A., AND ROSLYN ANN DUFFY ) Positive Disciplines for Preschoolars
Marina Sasu - Cabinet de Psihologie și Psihoterapie

Marina Sasu - Cabinet de Psihologie și Psihoterapie

``Totul poate fi și altfel``- Alfred Adler

Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp