Cum sa devii lider

Inapoi Video Autor: Joseph Murphy
Cum sa devii lider
"Nu vei deveni niciodata lider, daca nu crezi cu adevarat ca poti deveni lider. Trebuie sa inglobezi in subconstient 2 conditii simple: Trebuie sa crezi ca ceea ce vrei se poate intampla. Trebuie sa crezi ca se va intampla"

Nu toti oamenii de succes sunt lideri. Dar toti liderii buni sunt oameni de succes. Nu numai ca reusesc pe cont propriu, dar sunt si sursa de inspiratie pentru altii. Se bucura de fructele succesului lor, dar ii ajuta si pe altii sa se bucure de succes.
Convingerea ca liderii se nasc - si nu se fac - a fost acceptata ca regula de-a lungul timpului. Intr-adevar, a fost baza feudalismului si a sistemului monarhiei absolute. Chiar si in America, acolo unde oameni de conditie modesta au ajuns in pozitii inalte, multi inca mai cred ca s-au nascut cu acele trasaturi care i-au facut lideri.
In cele mai multe organizatii de afaceri, anumiti barbati si femei acced la posturi de supervizare si management. Sunt toti acesti oameni "lideri innascuti?" Experienta a aratat ca raspunsul este "Nu neaparat".
Oamenii avanseaza in pozitii de conducere si responsabilitate pentru mai multe motive: varsta, sufragiu (in sectorul public ), nepotism sau performante superioare. Eu nu sunt alesi pentru abilitatea de a conduce sau experienta, deci trebuie educati ca sa devina lideri. Oamenii trebuie sa invete sa conduca. Studiaza tehnici de conducere si citesc carti inspirationale, participa la intalniri publice si pun in practica ceea ce au invatat.

Trasaturile marilor lideri
Desi fiecare dintre marii lideri din trecut si din prezent au anumite trasaturi care ii particularizeaza, exista anumite aspecte ale personalitatii lor care le sunt comune tuturor. Dup aparerea mea, liderii remarcabili impartasesc urmatoarele calitati:
1. Liderii mari se identifica, ii cultiva si ii inspira pe adeptii entuziasti. Putine afaceri sau initiative pot supravietui si inflori fara echipe care sa puna in practica programele liderilor. In fiecare generatie, in fiecare tara, in orice aspect al vietii, au existat astfel de oameni care au condus armatele spre victorii, au fost sursa de inspiratie pentru arta si muzica si au dezvoltat companii prospere si organizatii dinamice. Cea mai importanta calitate pentru un lider este abilitatea de a-i analiza pe ceilalti, de a-i cantari, de a le estima taria si de a le elimina slabiciunile.
Liderii se inconjoara de oameni care au abilitati pe care liderii nu le au, care le pot compensa slabiciunea si ii pot sprijini cu tarie si abilitate. Astfel, cu puterile lor combinate, dau nastere unei forte efective. Pentru obtinerea acest lucru, un lider va trebui adesea sa-si perieze organizatia sau chiar sa se retraga.
Un bun exemplu de felul acesta este Sean Perich, fondatorul companiei Bakery Barn, producator de prajituri cu proteine. El a ridicat compania la o valoare de 6 mil de dolari in mai putin de 5 ani, prin vanzari catre salile de gimnastica si in reteaua magazinelor 7-Eleven. Dar, in jurul anului 2005, ascensiunea companiei s-a oprit, fortandu-l pe Perich sa-si reanalizeze echipa, Incluzandu-se spre noi produse, bazate pe ideile de necontestat ale lui Perich. Echipa sa de management superior (in principal, membri ai familiei ) a functionat cu succes la inceput, dar acum isi dadea seama ca nici el si niciunul dintre ceilalti nu aveau experienta culinara sau de afaceri necesara ca sa salveze compania. Era nevoie de oameni noi. Asa ca a angajat un controlor cu norma intreaga si a inceput sa tina interviuri de angajare pentru postul de presedinte al companiei. A angajat si o echipa de cercetare si dezvoltare, formata din 3 persoane, al carei rol era acela de a aduce obiective noi si interesante in discutia echipei manageriale.
Aceasta miscare curajoasa, dificila a fost, de asemenea, ceruta de un alt lider mai bine cunoscut, David Neeleman, pe vremuri presedintele consiliului de administratie al companiei aeriene JetBlue, o companie aeriana inovatoare. Desi a ramas presedinte al consiliului de administratie, Neeleman si-a dat seama ca nu avea competentele manageriale necesare ca sa duca JetBlue la urmatorul nivel. Acest lucru nu insemna ca nu era un mare vizionar sau antreprenor. Din contra, a dovedit ca era mai mult de atat: un lider adevarat.
2. Marii lideri isi concentreaza eforturile. Marii lideri stiu ce vor si isi concentreaza eforturile pentru atingerea acelor obiective. Oamenii care nu invata de timpuriu sa-si canalizeze eforturile in viata, sa centralizeze puterea nu vor avea parte niciodata de succes. Oamenii care au puterea unificarii, al caror efort are un scop central sunt aceia care vor ajunge in varf. Ei inteleg ca ceea ce face diferenta nu este cantitatea de munca depusa, ci consecventa. Consecventa, atractia si efortul neintrerupt sunt cele care castiga batalia vietii.
3. Marii lideri au infruntat si au invins mari dificultati. Adversitatea ii poate distruge pe unii oameni, dar toti liderii mari au infruntat adversitatea si au invins=o. Robert Fulton, creatorul vaporului cu aburi, a esuat de cateva ori. Nava sa a fost poreclita "Fulton`s Folly", pana cand, in final, a efectuat cu succes prima calatorie si a revolutionat transportul pe apa. Helen Keller, surda si oarba inca din copilarie, a depasit acest handicap si a devenit o scriitoare si o educatoare apreciata si idolatrizata.
Darwin E. Smith, un avocat timid si fara pretentii, a devenit, in 1971, presedintele consiliului de administratie al companiei Kimberly-Clark, pe atunci o companie traditionala de producere a hartiei, aflata in declin. Nici un director nu a ezitat sa-i aminteaza lui Smith ca nu era calificat ca sa conduca compania, dar asta nu l-a oprit pe noul presedinte sa transforme Kimberly-Clark, dintr-un brand neinspirat, in cea mai mare companie producatoare de hartie de consum din lume. Smith a crescut intr-un mediu sarac si si-a folosit aceasta experienta pentru a-si intari drumul. La 2 luni dupa ce a devenit presedinte, a fost diagnosticat cu cancel si i s-a spus ca mai avea un an de trait. S-a folosit din nou de aceasta situatie grea ca sa gaseasca o rezolvare. Si-a programat subconstientul sa creada ca poate invinge aceasta boala si a respins toate gandurile de frica si esec. A refuzat sa renunte si sa moara. A continuat sa mearga la munca in timpul tratamentului cu radiatii si nu numai ca s-a revitalizat, ci a reconstruit si compania.
Ceea ce admira cel mai mult lumea afacerilor la prea putin-cunoscutul Darwin Smith este una dintre primele sale decizii executive: sa vanda morile. Impreuna cu echipa sa, a decis ca hartia cerata nu putea sa mai reprezinte o solutie de viitor pentru Kimberly-Clark si ca implicarea companiei pe piata concurentiala din domeniul producerii hartiei de consum putea sa insemne fie renasterea, fie moartea companiei. A fost una dintre cele mai indraznete miscari din domeniul afacerilor pana la acel moment. Presa economica a catalogat decizia ca fiind stupida, iar actiunile companiei au scazut la bursa de pe Wall Street. Dar hotararea lui Smith s-a mentinut. 25 de ani mai tarziu, Smith si-a infrant complet concurenta si este astazi lider in domeniu. Si-a explicat succesul prin faptul ca nu a incetat niciodata sa creada in el si in ciabilitatea companiei sale.
4. Marii lideri asteapta mai mult de la ei insisi decat de la ceilalti. Succesul nu depinde numai de convingerea si increderea in sine, ci si de increderea altora in tine; insa aceasta incredere este adesea o reflexie a propriei increderi in sine, efectul personalitatii tale asupra lor. Propria ta atitudine mentala este asadar mijlocul de a atrage increderea altora. Increderea ta sincera este contagioasa. Ii influenteaza pe toti cei cu care intri in contact, in special pe aceia pe care trebuie sa-i conduci indiferent ca esti profesor, orator, avocat, reprezentant de vanzari, comerciant, un posibil orator, avocat, reprezentant de vanzari, comerciant, un posibil angajator sau ai o alta ocupatie. Este ceva aproape magic in felul in care un aer increzator ii influenteaza pe oameni. Adoptandu-l sau insusindu-ti-l, vei fi surprins sa vezi cat de curand va iradia catre ceilalti, intarindu-le increderea in abilitatile tale de a face ceea ce ti-ai propus.
Nu-ti pierde niciodata increderea in tine.
5. Marii lideri nu se tem sa ia decizii grele. Indiferent daca sunt la conducerea unei tari sau a unei corporatii, in fiecare zi, liderii se confrunta cu probleme care au nevoie de rezolvare. In unele cazuri, exista timp suficient de gandire pentru a analiza si a evalua toate circumstantele problemei, dar, destul de des, este nevoie de o decizie imediata. Un lider bun trebuie sa ia asemenea decizii.
Un bun exemplu in acest caz a aparut in septembrie 1982, atunci cand 7 oameni au murit dupa ce au luat Tylenol. S-au descoperit cateva flacoane care fusesera contaminate cu cianida, o cianura mortala, care fusese injectata in tablete. Laboratoarele McNeil, o divizie a Johnson & Johnson, fabricantul medicamentului, a trecut imediat la actiune. Au retras toate produsele de pe piata si le-au distrus. Mai important de atat, managementul societatii a aparut la televiziune ca sa explice situatia. Publicul a fost asigurat ca Tylenol-ul nu va fi reintrodus pana cand nu vor fi luate toate masurile de siguranta.
Rezultatul imediat a fost o catastrofa. Cota de piata a scazut de la 35 de procente la numaii 8. Dar, datorita raspunsului rapid si sincer al liderilor de la McNeil si J&J, cota de piata a fost recuperata si depasita in numai un an.
Un alt exemplu al unui manager care a luat o decizie grea si nepopulara este cel al lui Charles R. "Cork" Walgreen, care a preluat compania farmaceutica Walgreens, in 1975. La acea vreme, majoritatea drogherilor aveau saloane pentru pranz, care aduceau o parte importanta venitului realizat. Cork Walgreen a simtit ca dezvoltarea lanturilor de restaurante de tip fast-food a facut inutila aceasta activitate pentru drogherie si a decis ca viitorul companiei este reprezentat de vanzarea de produse, nu de servicii culinare. A fost o decizie controversata, de vreme ce compania avea cinci saloane pentru pranz. Legatura cu aceasta latura a afacerii nu era atat de mult financiara, pe cat emotionala. Divizia de servicii culinare de la Walgreens data de pe vremea bunicului Cork, asa ca a fost nevoie de multa hotarare din partea lui Cork Walgreen sa puna capat acestei laturi a afacerii. Decizia lui Cork a dat roade - Walgreen fiind astazi una dintre cele mai profitabile companii in domeniu -, iar saloanele de pranz au disparut din aproape toate drogheriile.
6. Marii lideri au o viziune si o incredere nestramutata in ei insisi pentru implinirea acelei viziuni. Marii lideri ai lumii au cu totii viziuni. Au stiut ce vor sa realizeze, au vizualizat in avans si si-au dedicat toata energia si sentimentele ca sa indeplineasca acea viziune. Dar, cel mai important, au crezut cu adevarat in capacitatea lor de a face acest lucru. Avand aceasta incredere, au dobandit taria de a urma acele obiective.
Presedintele Consiliului de Administratie al companiei American Express, Ken Chenault, a avut parte de multe surprize si ocolisuri, dar nici una intr-atat de dramatica precum aceea care a avut loc la 11 septembrie 2001, vizavi de sediul central al American Express. El se refera la acea tragedie ca la o experienta formatoare, care s0a adaugat la deja existentele si uimitoarele sale capacitati de conducere. Chenault a vazut in evenimentele din 11 septembrie ceea ce era evident - o criza si avea sa fie vazuta de oricine ca un obstacol major in calea progresului functiei de conducere. Chenault nu a ezitat sa ia o decizie - cheie. Increderea in calitatile sale de a conduce i-a dat posibilitatea sa apeleze la aceste calitati. Fiind de acord cu faptul ca cele mai valoroase experiente par a veni intotdeauna in vremuri de criza, Chenault spune ca este esential sa folosesti calitatile care sunt cu adevarat importante si sa te concentrezi asupra lor, astfel incat sa nu le folosesti inconstient, ci constient. Acest lucru ii confera liderului un avantaj. Toata lumea poate lua decizia constienta de a deveni un lider. Liderii remarcabili cu care Chenault spune ca vrea sa lucreze sunt cei pe care ii descrie ca "oameni implicati rational si emotional".
7. Marii lideri sunt ambitiosi pentru sine, pentru companie si pentru oamenii lor. Nu conteaza cat de sarac ai putea fi, ce destin umil ai, si priveste inainte! Nu te teme sa tintesti prea sus! Tine-ti privirea atintita spre steaua ta! Lasa-i pe altii sa te ridiculizeze, daca vor, dar nu-i lasa sa-ti distraga atentia de la telul asupra caruia ti-ai fixat privirea. Aceasta tintire a unei stele i-a individualizat pe marii oameni de-a lungul vremurilor.
Mary Kay Ash, fondatoarea companiei de produse cosmetice Mary Kay, isi atribuie succesul ambitiei de o viata de a ajunge sus. Cariera ei in vanzari a inceput atunci cand s-a alaturat companiei Stanley Home Products, o firma de marketing in sistem door to door. Adesea, a declarat ca, in primul an, nu s-a bucurat de nici un succes notabil si ca era gata sa renunte. Acest lucru s-a schimbat cand a participat la primul seminar de vanzari, tinut la Stanley.
Mary declara: "Acolo am vazut aceasta femeie inalta, zvelta, frumoasa si plina de succes, incoronata ca o regina pentru ca a fost cea mai buna la un concurs organizat de companie si am fost hotorata sa devin regina de anul urmator, lucru care parea imposibil. Totusi, am decis sa merg si sa vorbesc cu presedintele si sa-i spun ca intentionez sa devin regina de anul urmator. Nu a ras de mine, ci s-a uitat in ochii mei, m-a tinut de mana si mi-a spus: . Acele cuvinte m-au calauzit, si anul urmator am devenit regina".
Mary Kay si-a inceput propria afacere in 1963, cu o vitrina de 46 de metri patrati, in Dallas, cu ajutorul familiei, al economiilor in valoare de 5000 de dolari si cu numai 9 oameni de vanzari. De-a lungul anilor, sub conducerea ei, compania a aratat o crestere continua. Demonstrandu-si ambitia pentru sine si pentru succesul companiei sale, Mary Kay si-a motivat oamenii de vanzari sa-si fixeze obiective inalte si sa munceasca din greu ca sa le obtina. In 2007, erau mai mult de 1 milion de vanzatori independenti, in organizatia Mary Kay, aducand incasari de aproape 2 miliarde si jumatate de dolari anual.

Delegarea
Una dintre cerintele-cheie pentru succesul unui lider este abilitatea si dorinta de a delega luarea deciziilor de catre subordonati. Prea multi manageri sunt reticenti la a face acest lucru. Liderii de succes recunosc ca nu pot face totul singuri. Ei ii angajeaza si ii antreneaza pe cei mai capabili oameni pe care ii pot gasi si le dau posibilitatea de a lua decizii in aria lor de pregatire, castigand astfel timpul pe care il pot folosi pentru probleme de un nivel mai inalt.
In decursul unei zile de munca, cei mai multi manageri au mai multe lucruri de facut decat ar putea face in mod normal. Pentru ca toate lucrurile sa fie facute, ei trebuie sa delege o parte din treburile lor catre subordonati.
A delega inseamna a da unui subordonat sarcini sau delegari si puterea si autoritatea de a le indeplini. A delega nu inseamna a incredinta subordonatilor muncile neplacute sau lipsite de provocari. Delegarea efectiva inseamna incredintarea unor aspecte importante ale muncii. Acest lucru nu numai ca le da posibilitatea celor din departamentul executiv sa se ocupe de lucruri mai importante, ci da posibilitatea subordonatilor sa castige experienta.
Lideri din lumea afacerilor mi-au spus adesea ca sunt atat de obisnuiti sa execute multele sarcini pe care le au, si sa le execute atat de bine, incat ezita sa delege munca lor altora. Un manager mi-a spus odata: "Ma surprind uitandu-ma peste umarul angajatilor mei in timp ce muncesc. Nu ma simt confortabil sa deleg sarcini".
Primul pas este sa constientizezi ca, desi faci treaba mai repede si poate mai bine decat subordonatii, timpul este prea important ca sa-l pierzi pe chestii marunte. Mai jos sunt cateva sfaturi care te vor ajuta sa delegi sarcini cu incredere:
Selecteaza oameni capabili. Atunci cand iti alegi subordonatii-cheie, asigura-te ca sunt in stare sa faca munca pentru care i-ai angajat, dar si ca au potentialul sa fie antrenati ca sa ocupe o pozitie de responsabilitate mai mare.
Comunica ceea ce delegi clar si concis. Ca sa fii sigur ca subordonatul intelege ce astepti de la el, nu intreba doar: "Ai inteles?" Cei mai multi oameni vor spune doar: "Da". Poate ca intr-adevar inteleg; poate ei cred ca inteleg, dar interpretarea lor a ceea ce vrei difera de a ta; sau poate ca nu inteleg deloc, dar le este rusine de tine ca s-o recunoasca. Pune intrebari specifice despre ceea ce subordonatul are de gand sa faca pentru indeplinirea sarcinii.
Fixeaza controale intermediare. Un control intermediar este un moment in care te opresti, examinezi ce s-a facut pana atunci si, daca s-au comis erori, le corectezi. Este important pentru ca, daca erorile importante nu sunt descoperite decat la final, problema va scapa de sub control. Un control intermediar nu este un control-surpriza. Subordonatul stie exact cand va avea loc fiecare control intermediar si ce trebuie sa realizeze pana atunci. Facand aceste controale, nu inseamna ca nu ai incredere in subordonat. Lasa-i pe oameni sa stie de la inceput clar ca ai incredere in ei si ca aceste controale intermediare au ca scop sa-i ajute, nu sa-i inspecteze. Controalele intermediare ii ajuta sa-si masoare progresele singuri.
Da-le subordonatilor tai uneltele si autoritatea de a duce munca la bun sfarsit. Daca insarcinarea presupune cheltuirea unei sume de bani, anexeaza delagatiei si un buget pentru sarcina respectiva si autorizarea pentru persoana respectiva de a cheltui suma alocata, fara a fi nevoie sa-ti ceara acordul pentru fiecare cheltuiala. Daca respectiva insarcinare presupune angajarea de personal auxiliar sau lucrul peste program, da-le autoritatea pentru aceste lucruri, ca parte a delegarii. Aceasta va constitui o garantie ca nu vei fi intrerupt din munca ta ca sa raspunzi acestor probleme.
Asigura ajutor daca si cand este nevoie. Aceasta recomandare poate suna ca o contradictie. Delegi ca sa-ti reduci propriile activitati in domeniul delegat. Daca te oferi sa ajuti, nu incurajezi intreruperile? Pentru minimizarea timpului petrecut facand asta, cere ca, atunci cand un subordonat vine cu o problema, sa propuna si o solutie. In acest fel, subordonatul va trebui sa se gandeasca si, destul de des, va gasi propria solutie si nu va mai veni la tine deloc. Si, daca subordonatul totusi vine, timpul petrecut pentru rezolvarea problemei va fi mult mai scurt.

Cunoaste-ti fortele si limitele
Inainte de a putea sa intrii in cursa si sa fii admis pe traiectoria succesului, trebuie sa ai in primul rand un scop definit, un tel inalt, de nestramutat si trebuie sa ai curajul, energia si determinarea de a tine de el, indiferent de ceea ce-ti sta in cale sau ti se opune.
Nu vei avea succes ca lider decat daca esti convins cu adevarat ca poti fi un lider. Trebuie sa-ti intiparesti in subconstient 2 conditii simple: Trebuie sa crezi ca ceea ce vrei se poate intampla. Trebuie sa crezi ca se va intampla.
Exista o forta in cuvintele rostite care nu poate fi trezita rostind aceleasi cuvinte la nivel mintal. Atunci cand vorbim, cuvintele lasa o impresie mai puternica si de durata asupra mintii. Multi dintre noi sunt mai puternic impresionati si inspirati ascultand o cuvantare buna sau un pastor decat daca citesc acelasi lucru. Tinem minte vorbele atunci cand uitam tiparitura care duce gandul spre creier. Face o impresie mai puternica asupra sinelui.
Putem vorbi cu sinele sau cu subconstientul la fel cum vorbim cu un copil si stim din experienta ca va asculta si va acitona conform sugestiilor noastre. Trimitem constant sugestii sau comenzi catre subconstientul nostru. Poate nu o facem audibil, dar o facem tacut, mintal. Inconstient, sfatuim, dam sugestii, incercam sa influentam intr-o anumita directie.
Adresandu-le oral, constient, in discutii deschise cu noi insine, descoperim ca putem influenta aproape palpabil obiceiurile, motivele si metodele de viata. De fapt, posibilitatile de influentare a caracterului si vietii, folosind aceste mijloace, sunt practic nelimitate.
Incepi prin a scrie o lista a calitatilor care fac un caracter sa fie puternic, curajos, de succes si apoi examineaza-te ca sa vezi unde te situezi pe acea lista. Striga acele caracteristici cu voce tare: speranta, curaj, incredere in sine, ambitie, entuziasm, perseverenta, concentrare, initiativa, voiosie, optimism, temeinicie etc. Intreaba-te daca ai aceste minunate calitati sau daca inclini catre cele opuse lor.
Nu-ti fie teama sa-ti infrunti punctele slabe sau sa-ti identifici greselile dupa numele lor. Scoate-le la lumina, ia-le asa cum sunt, apoi lupta-te cu ele. Nu poti fi mai putin decat Dumnezeu a dorit sa fii, sa fii mai putin decat simti ca ar trebui si poti sa fii, sa lasi un defect, pe care il poti invinge, sa-ti strice viata.
Dupa ce ai trecut in revista calitatile specifice, pune-ti aceste intrebari cuprinzatoare, vizualizand intotdeauna si autoadresandu-te.
"Bob, de ce esti aici? Ce insemni pentru lume? Ce mesaj aduce viata sau cariera ta lumii? Ce insemni tu pentru companie, organizatie sau comunitate?"
"Beth, pentru ce lupti? Ce reprezinti? Iti faci treaba cu rabdare, consecvent, cu determinare, fara sa bombani, sa te vaieti sau sa te sustragi?"
Intreaba-te: "Visez la un lucru mare pe care urmeaza sa-l fac maine sau fac lucrurile marunte pe care le pot face astazi?"
Testeaza-te in felul acesta pana vei avea o idee clara despre tine, pana ajungi sa-ti cunosti fortele si slabiciunile, pana poti vedea clar ce te tine pe loc, lipsurile care te impiedica. Slabiciunile iti pot reduce cu 10, 20, 50 sau chiar 75 de procente abilitatile. Ataca-ti cu hotarare inamicii, inamicii succesului, ai eficientei, ai fericirii tale. Afirma-ti cu tarie si constant suprematia asupra lor, lipsa lor de putere in a-ti domina viata si a-ti ruina cariera.

Activeaza-ti subconstientul
Vorbind deschis si in felul acesta cu tine insuti iti poti schimba felul de a fi si poti sa iti revolutionezi cariera. Indiferent daca este vorba despre incredere, curaj, initiativa sau voiosie, oricare ar fi lipsa, asuma-ti calitatea pe care vrei sa o posezi, afirma cu convingere ca este deja a ta, foloseste-o ori de cate ori este posibil, concentreaza-te asupra ei si vei fi surprins cat de rapid o poti obtine.
Trebuie sa spunem subconstientului exact ce dorim. Trebuie sa-l directionam sa ne ajute sa ne atingem obiectivele. Atunci cand stii cu adevarat ce dorinta ai, subconstientul te va impulsiona direct catre obtinerea acelei dorinte. Dar trebuie sa stie ca iti doresti sincer, pasionat si neclintit acel lucru si ca nu-l vei da uitarii pentru celelalte dorinte contradictorii si pentru capriciile de moment care iti zboara prin minte.
Puterea vine din interior sau nu vine de nicaieri. Fii tu insuti. Asculta-ti vocea interioara. Este loc pentru mai bine in orice profesiune, in orice tranzactie si in orice afacere. Lumea vrea oameni care pot face lucruri in feluri noi, mai bune. Nu te gandi ca, daca ideea ta sau planul tau nu are precedent sau fiindca esti tanar si lipsit de experienta, nu vei fi ascultat. Persoana care are de dat lumii ceva nou si de valoare va fi ascultata si urmata. Daca ai o individualitate indrazneata si ai curajul de a avea propriile ganduri si propriile metode, daca nu iti este frica sa fii tu insuti si nu esti o copie a altcuiva, vei primi rapid recunoastere.
Pana cand nu vei sterge cuvintele "soarta", "nu pot" si "indoiala" din vocabular, nu te poti ridica. Nu poti deveni puternic in timp ce afisezi convingerile slabiciunii tale sau sa fii fericit in vreme ce staruiesti in tristeti si ghinioane.

Fii dedicat lucrurilor pe care vrei sa le faci
Una dintre cele mai eficiente metode de a te motiva este aceea de a fi dedicat cu hotarare catre ceea ce doresti sa realizezi. Atunci cand lucrurile merg prost, cand obstacolele par de netrecut, cand descurajarea isi arata fata, hotararea te va motiva sa continui lupta.
Singura metoda ca sa-ti sporesti puterea este sa hotarasti cat mai devreme in viata sa nu lasi nici o oportunitate sa treaca pe langa tine. Nu te sustrage de la nimic care iti poate da mai multa disciplina, un antrenament mai bun, o experienta largita. Nu conteaza cat ar fi de neplacut, forteaza-te sa-i faci fata. Nu exista nimic mai important decat responsabilitatea de a-ti dezvolta abilitatile. Sa nu-ti pese daca postul este greu; accepta-l si gandeste-te ca-i vei face fata asa cum nu i-a mai facut nimeni niciodata.
Liderii trebuie sa-si lumineze singuri drumul, sa-si aleaga singuri drumul, altminteri nu vor face nici o impresie lumii. Ca sa fii lider, nu trebuie sa-i urmezi pe altii. Nu imita. Nu face lucrurile asa cum le-a facut toata lumea inaintea ta, incearca metode noi, ingenioase. Arata-le oamenilor care au aceleasi preocupari ca si tine ca precedentele nu te intereseaza si ca iti vei face propriul tau program.
Nu-ti fie teama sa ai incredere in tine. Ai incredere in capacitatea ta de a gandi original. Orice ai face, cultiva-ti spiritul de independenta atunci cand actionezi.
Cabinet de hipno-psihoterapie Boghianu Nicoleta

Cabinet de hipno-psihoterapie Boghianu Nicoleta



Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp