Supervizare in psihologia clinica
Caracteristici eveniment:
- Tip: Curs de formare profesională
- Target: Psihologi/psihiatri
- Locație: Constanta
Se adresează psihologilor atestaţi în psihologie clinică, practicant în supervizare. Durata: 100 ore (din care 75 ore (36 sedinte saptamanale ) sub forma intalnirilor in grup de 4 persoane si 25 ore supervizare individuala ); Se pune la dispozitie spatiu de lucru, materiale specifice domeniului (legislatie, instrumente de testare pentru a se exersa utilizarea acestora, model de rapoarte, documente necesare procesului lucrativ - registre de evidenta profesionala, documente de evidenta fiscala, documente necesare inregistrarii formei de profesare ), 5 cazuri pentru realizarea evaluarii complexe. Cost: 100 lei/ intalnire in grup; 150 lei/sedinta individuala; Activitatea de supervizare vizează în principal analiza și discutarea cazurilor de evaluare, psihodiagnostic și intervenție psihologică întâlnite în practică de psihologul supervizat. Obiectivele acestor ședințe sunt: dobândirea, consolidarea, clarificarea cunoștințelor teoretice și abilităților practice privind: Reglementări legale și organizarea activității: o legislația aplicabilă în domeniu; o codul deontologic al profesiei de psiholog; standarde de calitate; o activitatea psihologului practician în psihologie clinică; o managementul cabinetului de psihologie clinicã; o metodologia evaluãrii clinice. Psihologie clinică și psihopatologie - DSM; Evaluare clinică și psihodiagnostic: o evaluarea dezvoltării; o evaluarea cognitivã și neuropsihologicã; o evaluarea comportamentalã; o evaluare subiectiv-emoționalã; o evaluarea personalitãții o evaluarea mecanismelor de coping/adaptare/defensive; o evaluarea unor aspecte psihologice specifice cuplului, familiei sau altor grupuri. Metode de evaluare clinică: interviul clinic, anamneza, observaţia clinică. Principalele instrumente psihologice utilizate în procesul de evaluare clinică, în funcție de specificul activității psihologului supervizat: chestionarele ASEBA - CBCL, Chestionar de evaluare a copiilor (ECI-4 ), Chestionar de evaluare a copiilor de vârstă școlară (CSI-4 ) Chestionarul de acceptare neconditionata a propriei persoane. (USAQ Chestionarul schemelor cognitive (YSQ-S3 ). interviuri (structurate, semistructurate ): SCID, KID SCID; teste de evaluare a dezvoltării: Bateria de evaluare neurocognitivă NEPSY; teste de evaluare cognitivă: Raven, SON-R, WISC IV, YSQ, CAS++, ICDT; teste de evaluare a afectivităţii: CDI, MASC, Scalele Hamilton de Anxietate și Depresie; Scala de atitudini disfuncționale DAS, Profilul distresului emoțional PDE, Scalele ENDLER deevaluare multidimensionala a anxietatii EMAS si EMAS_SAS; Scala de evaluare a tulburărilor din adolescență (APS-SF ) chestionare de evaluare a personalității: NEO FFI, ZKPQ, FFPI, CP5F; teste proiective de desen: DAP, DAT, DAF; teste proiective complexe: CAT, TAT, Lucher; Rorschach; teste de evaluare a deteriorării cognitive: MMSE, Testul Ceasului, Scala Reisberg, Scala ADL. Platforma de evaluare si tratament a depresiei DEPRETER Platforma de evaluare si tratament a anxietatii PAXONLINE Alte instrumente de evaluare psihologica detinute de psihologii supervizati Intervenția psihologică, în limitele competenței psihologului clinician; Metodologia de cercetare științifică aplicată în psihologia clinică; Elaborarea unor documente specifice activității psihologului clinician: raport de evaluare clinică și psihodiagnostic, aviz psihologic etc. Formarea profesională, susținerea de workshop-uri teoretice și practice, în funcție de domeniul de competență. Periodic vor fi evaluate cunoștințele acumulate și activitatea profesională a psihologilor supervizați. Psiholog principal supervizor - psihologie clinica, Iulia Buzan